נט"ל
  להיעזר   להכיר   ללמוד
 
 

כך תתמודדו עם החרדה

 

  • כשאתם במרחב המוגן, תרגלו נשימה עמוקה דרך האף: מלאו את הבטן ושחררו את האוויר לאט. זה מרגיע.
  • אם יש לכם ילדים- חבקו אותם ותרגלו יחד איתם נשימה עמוקה.
  • כשאירוע הירי מסתיים שחררו את שרירי הגוף המתוחים על ידי ניעור הרגליים והידיים.
  • בתום אירוע ירי אמרו לעצמכם או ולסובבים אתכם מילה טובה. גם תפילה קטנה, למי שמאמין, לא מזיקה.
  • השתדלו לשמור ביחד עם בני המשפחה על שיגרה הכוללת  עד כמה שאפשר אכילה מסודרת,  מועדי שינה ויקיצה קבועים והליכה לבית הספר או למקום העבודה.
  • הקפידו על כך שילדכם ימשיכו למלא אחר כללי הבית: סידור החדר, הכנת שיעורי בית וכדומה.
  • תנו לילדים לצאת (רק לאזורים בטוחים) והיו קשובים לצורכיהם.
  • נתינה לאחרים מקטינה את תחושת החרדה. סייעו לאחרים וכך תעניקו לעצמכם תחושה טובה שתעזור לכם להירגע.
  • אל תשמרו בבטן ספרו למכרים ולחברים מה עובר עליכם.
  • פעילות ספורטיבית כמו ריקודים, יוגה או מסאז' מסייעת לשחרר מתח וחרדה.
  • בצעו מידי יום תרגילי הרפייה במשך 20 דקות.
  • תנו ביטוי לתחושות החרדה באמצעות יצירה:  ציור, פיסול, כתיבה ונגינה.
  • שימרו על תקשורת פתוחה עם בני המשפחה. טלפון סלולרי זמין כל העת מעניק תחושת ביטחון.
  • צאו מידי פעם להתאווררות הרחק מאזור הסכנה.
  • אל תזלזלו בסכנה: נסו להסתתר כשנשמעת אזעקת "צבע אדום".
  • אל תצפו יותר מדי בטלויזיה. חשיפת-יתר לאירועים נוספים רק מגבירה את החרדה.

 

דרונט בניית אתרים