נט"ל
  להיעזר   להכיר   ללמוד
 
 

כיצד יכולה התגובה הפוסט טראומטית לבוא לידי ביטוי בבית הספר?


תגובה פוסט-טראומטית גורמת לקשיי ריכוז. זו הסיבה לכך שהתלמיד עשוי להראות חסר שקט ולא פנוי ללמידה. יתכן שהוא נע ונד לעיתים תכופות ושהוא עשוי לרצות לקום ולצאת מהכיתה או להתאוורר מדי פעם. ייתכן כי הוא מוסח בקלות וכי הוא גם מפריע לתלמידים סביבו. ייתכן גם כי הוא נראה חולמני וסגור בתוך עצמו.

יתכן כי ציוניו נפגעו בעקבות קשיי הריכוז והעייפות הנובעת מההפרעות בשינה, דבר אשר עשוי להוביל גם לירידה דרסטית ברמת המוטיבציה שלו כלפי הלימודים.

לעיתים, ייתכנו התקפי חרדה שבהם התלמיד ירגיש תחושת לחץ ושאין לו אויר. במקרים כאלה הוא עשוי לרצות לצאת מהכיתה, או לשבת ליד חלון פתוח או דלת על מנת שירגיש כי הוא מסוגל "להימלט" בעת הצורך.

בשל הטראומה שחווה הוא עלול להרגיש רוגזנות ושכל העולם נגדו. הוא עשוי להיות בעל "פתיל קצר" וסף רגישות נמוך ולכן הוא גם עלול להסתבך בקטטות. יתכן גם שהוא יתפרץ לעיתים קרובות בהתקפי בכי או כעס. על פי רוב, בנות שעברו אירוע טראומטי יגיבו בהתכנסות פנימה, בהימנעות מקשר, ובהתקפי בכי; ואילו בנים יטו יותר להגיב בהתפרצויות כעס, בהתנהגות נגטיביסטית, ובבעיות התנהגות. יחד עם זאת, תלמידים משני המינים יכולים להגיב בקשיי התנהגות או ההתכנסות והימנעות.

* תלמידים בגילאים 10-13 מקבלים סימפטומים המופיעים אצל הבוגרים מהם והצעירים יותר.

 

סימנים נוספים אצל תלמידים בגילאים 14-18

סימנים נוספים אצל תלמידים בגילאים 6-9

דרונט בניית אתרים